Genomineerden Ambassadeur

Heldere Taal voor de

Overheid 2017 bekend!

Lees meer >>

Wie bel je als je

rapporten te dik zijn?

Lees meer >>

Een onduidelijke tekst ziet

niemand door de vingers

Een site boordevol artikelen en

filmpjes over communicatie

Lees meer >>

Raak de lezer

in het hart!

Lees meer >>

Een nieuwe manier van leren.

Het interactieve strategiespel:

De Dilemma's van Diepenburg

Lees meer >>

Kies eens wat vaker voor een infographic!

Met een infographic kunt u namelijk in weinig tijd veel vertellen. En tijd is de belangrijkste factor in klantcommunicatie. Daarnaast zijn infographics ook gewoon heel leuk. En uitermate geschikt om die saaie boodschap eens wat sexyer te maken.  

Hoe maken we een infographic?

Stap 1. Briefing

We starten met een briefing. Hierbij zijn diverse specialisten betrokken:
ontwerper, tekstschrijver, productspecialist en communicatieadviseur.

 

Stap 2. Ontwerp stijl

In de tweede fase gaat onze ontwerper aan de slag met de vormgeving.
De ontwerper ontwikkelt een stijl. Deze leggen we aan u voor.

 

Stap 3. Tekst

De tekstschrijver schrijft de teksten voor de infographic.
Dit omvat de flow, de inhoudelijke content en het script.

 

Stap 4. Design

De ontwerper maakt op basis van het script en de
vastgestelde stijl een definitief ontwerp.

 

Stap 5. Feedback

U geeft uw feedback op de infographic.
De ontwerper doet de laatste aanpassingen.

 

Stap 6. Resultaat

Uw infographic is af! U kunt de infographic op uw website zetten,
delen met uw volgers via social media of versturen naar klanten.

Benieuwd naar een infographic?

Bekijk de bovenstaande tekst eens in een infographic!
En lees ook eens ons boekje ‘Een beeld zegt meer dan 1000 woorden, toch?’. Daarin beschrijven we namelijk het onderzoek dat we gedaan hebben naar 3 verschillende communicatiemiddelen: tekst, infographics en animaties. En geven we per communicatiemiddel een aantal handige tips. Bestel het boekje door een mail te sturen naar loo@loovaneck.nl. Zet in de onderwerpsregel: ‘LVE Wetenschappelijk #3’.