Wie bel je als je

rapporten te dik zijn?

Lees meer >>

Een onduidelijke tekst ziet

niemand door de vingers

Een site boordevol artikelen en

filmpjes over communicatie

Lees meer >>

Raak de lezer

in het hart!

Lees meer >>

Een nieuwe manier van leren.

Het interactieve strategiespel:

De Dilemma's van Diepenburg

Lees meer >>

Training Telefoneren

De telefoon rinkelt de hele dag. Dat is op zich goed nieuws, want uw klanten weten u dus goed te vinden. Steeds als u de hoorn opneemt, geeft u een visitekaartje af. Dat geldt zowel voor ingaande als uitgaande telefoongesprekken. Hoe ziet uw visitekaartje eruit? Klantgericht? Modern? Helder? Past elk telefoongesprek bij de uitstraling van uw organisatie? Hoe u medewerkers bellen, bepaalt namelijk hoe u overkomt op de klant.  

Een telefoontraining helpt u beter communiceren

In onze telefoontraining leert u alles over het gebruik van uw stem. Hoe u die gebruikt, bepaalt voor een groot deel hoe u overkomt op uw gesprekspartner. Ook leert u hoe u met gesprekstechnieken de regie over het gesprek kunt behouden. Hoe u voor uzelf en voor uw gesprekspartner structuur aanbrengt in het telefoongesprek. Want het is fijn als u het gesprek kunt sturen. En hoe gaat u om met teleurgestelde klanten? Of sterker nog: met klanten die weerstand of zelfs agressie vertonen? Samen met een acteur oefenen we realistische situaties, zodat u met een hoop nieuwe ervaringen naar huis toe gaat. En elk telefoongesprek een visitekaartje van uw organisatie is.  

Resultaat

In de telefoontraining leert u:

... hoe u uw stem inzet om uw doel te bereiken;

... hoe u een telefoongesprek opbouwt;

... hoe u de juiste vragen stelt, goed luistert en rekening houdt met uw referentiekaders;

... hoe u optimale service biedt en meedenkt;

... hoe u omgaat met weerstand, slecht nieuws of klachten. 

Doelgroep

Voor iedereen die:

... tijdens het werk veel gebruik maakt van de telefoon;

... belt met relaties, klanten, leveranciers;

... dagelijks veel telefoontjes krijgt. 

Praktische informatie training Telefoneren

Duur: 1 dag, van 9:30 - 16:30 uur

Kosten: € 395,- (0% btw)

Inclusief: koffie, thee, fris, lunch en alle materialen

Locatie: Loo van Eck, Pascalstraat 28 in Ede