Dit zijn onze trainingen.

Kies een training voor uzelf.

Of kies voor maatwerk voor uw organisatie.

Training Baliegesprekken

De hele dag door verschillende mensen voor uw neus. Met verschillende vragen en problemen. De een kortaf en ruziezoekend ... de ander langdradig en bijna niet weg te krijgen. Voor u het weet, verliest u grip op de situatie.

 

Professioneel baliewerk is topsport. U wilt namelijk iedere bezoeker het gevoel geven dat hij welkom is. U wilt snel en exact kunnen inschatten wat de bezoeker zoekt. En u wilt met een perfecte oplossing komen. Dat gaat meestal niet vanzelf, maar u kunt het wel leren in onze training Baliegesprekken.

Programma training Baliegesprekken

U leert ...

... hoe u uw klanten een welkom gevoel geeft

  • U verkent verschillende manieren om een bezoeker welkom te heten. 
  • U ervaart wat u lichaamstaal over uzelf zegt.
  • U merkt hoe u met uw stem meer kunt dan u denkt.
  • U weet wat er van een professionele baliemedewerker wordt verwacht.

 

... hoe u uw gesprek logisch en efficiënt opbouwt

  • U leert hoe u door beter te luisteren klantgerichter wordt. 
  • U ontdekt de kracht van de samenvatting: zo merkt de klant dat u hem begrepen hebt. 
  • U zet het stellen van vragen in als effectief middel: dit scheelt u zeeën van tijd.
  • U weet hoe u de regie houdt: hierdoor voelt u zich zekerder.

 

... hoe u het gesprek goed afsluit 

  • U weet hoe u checkt of de bezoeker tevreden is. 
  • U kent verschillende methodes om klantgericht en klantvriendelijk over te komen.
  • U bent in staat om een baliegesprek van begin tot eind goed te voeren.

... hoe u omgaat met emoties

  • U signaleert weerstand en emotie in een vroegtijdig stadium.
  • U herkent de verschillende vormen van weerstand. 
  • U leert omgaan met weerstand.

Resultaat van de training Baliegesprekken

 

Na afloop van deze training ...
... houdt u de controle over ieder gesprek;
... taxeert u de vraag van de baliebezoeker beter;
... geeft u iedere bezoeker een prettig gevoel.

Doelgroep

Voor iedereen die ...

... regelmatig klanten ontvangt aan de balie.

Didactiek

Meer dan een kunstje
Natuurlijk is een goede basis belangrijk. Daarom beginnen we in deze training met de basis van het baliegesprek. Maar we gaan ook een laag dieper. Wie bent u? Wie is de klant? En hoe reageert u op elkaar?

Vanuit bewustwording leert u nieuwe vaardigheden tactisch in te zetten. En dat is mooi: de klant verwacht immers geen kunstje, maar inzicht.

 

+ Trainingsacteur
Oefenen gaat natuurlijk het allerbeste met een professionele trainingsacteur. Daarom zorgen we dat u volop kunt oefenen met een acteur die uw praktijksituatie uitstekend kan nabootsen.
  

 

Download hier de samenvatting van deze training.

Klantervaringen

“Ondanks mijn 25 jaar ervaring en het gevoel van 'alweer' zo'n cursus vond ik het heel prettig, omdat het toch weer anders was en wij heel veel eigen inbreng hadden.” Helma Uijterwaal-Boxstart, allround medewerker burgerzaken bij gemeente Rheden

“Ik zou iedereen deze training aanraden. Ik heb er erg veel van geleerd, niet alleen op het vakgebied, maar ook in privéleven heb je hier veel aan.” Nicole Voogd, WonenBreburg Tilburg

“Doorvragen! Eerst het beeld helder krijgen voordat je verder gaat. Geen aannames.” Wendy Van Delft, medewerker frontoffice Publieksbalie bij gemeente Oude IJsselstreek

Data en kosten

Inschrijven

Inspiratie bij de training Baliegesprekken

Meer weten over baliegesprekken voeren? Hier vindt u meer inspiratie!

Uw balie als visitekaartje van uw organisatie

'Even wachten hoor, ik ben bezig.' Dat hoort uw klant niet graag.  De balie geeft de eerste indruk van uw organisatie. Dat maakt uw baliemedewerkers een van de belangrijkste visitekaartjes van uw organisatie.  Lees hier 3 tips om dat te bereiken!

 

 

Locatie

Contact

Maatwerk/Incompany

Wilt u deze training organiseren voor meerdere collega’s? Dat kan! Voor een groep medewerkers met eenzelfde opleidingswens organiseren wij graag een interne training. Kort en krachtig en helemaal op maat. Geen enkele training is standaard. Alle combinaties zijn mogelijk.

 

Een advies op maat

Wilt u een advies op maat? Of heeft u vragen? Bel of mail gerust! Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken via (0318) 69 69 00 of via loo@lve.nl.



CONTACTFORMULIER
Sorry, we hebben ook de rood gemarkeerde gegevens van u nodig. Vul ze alstublieft in.
Uw naam: *
  Man Vrouw
Organisatie:
E-mail: *
Telefoonnummer: *
Waar kunnen we
u mee helpen?