Dit zijn onze trainingen.

Kies een training voor uzelf.

Of kies voor maatwerk voor uw organisatie.

Met gratis boekje over ons onderzoek naar chatten

Training Chatten en Whatsappen

Chatten en appen heeft de toekomst. Nee, het ís al de toekomst. Bezoekers van sites willen online informatie hebben.  Klanten willen via de telefoon informatie. Liefst zo snel mogelijk. U speelt daar graag op in. U verstevigt zo de online identiteit van uw organisatie. En u behoudt een persoonlijke relatie met uw klant.

 

Maar de chat en app moet wel goed ingezet worden. Hoe komt u zo snel mogelijk tot de kern van een probleem? Hoe combineert u snelheid van reageren met klantvriendelijkheid? Wanneer schakelt u over naar telefonisch contact? Chatten kent kansen en valkuilen. Samen onderzoeken we of chatten en appen bij uw organisatie past. En hoe u deze media het beste in kunt zetten.

Programma training Chatten en Whatsappen

U leert …

 ... welke chat- en apptechniek u kunt hanteren

  • Taxeren: hoe ontdekt u wie u aan ‘de lijn’ hebt?
  • Uithoren: hoe weet u wat de ander wilt?
  • Structureren: hoe brengt u structuur aan in de chat- of appsessie?
  • Informeren: op welke manier biedt u de informatie aan?
  • Afsluiten: hoe beëindigt u de chat- of appsessie?

 

… hoe u uw chat- en appsessie effectief houdt

  • Hoe reageert u snel, klantgericht en inhoudelijk correct?
  • Hoe benut u commerciële kansen?
  • Wanneer gaat u over van chat/app naar telefoon of e-mail?
  • Hoe gaat u om met social chat?

 

… wat de do’s en dont’s zijn

  • De etiquette van het chatten en appen
  • Het taalgebruik: chattaal of niet?
  • De schrijfstijl: lange zinnen of niet? Jargon of niet? 

Resultaat training Chatten en Whatsappen

Na afloop van deze training weet u ...
... hoe u een klantgericht online gesprek voert;
... wat de valkuilen en kansen van een chat- en appsessie zijn;
... hoe u een chat- of appscript snel kunt inzetten.

Doelgroep

Voor iedereen die ...
... contact heeft met klanten via de chat of app;
... onderzoekt of chatten en appen ook voor de eigen organisatie succesvol is;
... het chat- en appkanaal verder wil uitbouwen.

Didactiek

Live chatten en appen
Een training Chatten en Whatsappen organiseren we achter uw laptop. U moet natuurlijk tijdens de training live chatten en appen. Alleen dan heeft de training pas écht effect. Dit combineren we met plenaire sessies.

Na deze training bent u weer helemaal bij de tijd.

 

+ 40 dagen lang gratis tips!
Na de training krijgt u via onze app nog 40 dagen lang elke dag 1 tip die aansluit bij uw training. Deze tip houdt u bewust van wat u hebt geleerd. Het idee hierachter is dat u door nog 40 dagen lang bezig te zijn met het geleerde, de leerstof nog beter ‘inslijt’ en het effect nog groter wordt!

 

+ E-coaching
Wilt u na de training nog extra feedback op uw app- of chatsessies? Dat kan! Stuur een sessie naar de trainer en hij of zij geeft u in een filmpje persoonlijke tips.

 

Download hier de samenvatting van deze training.

Klantervaringen

Chatten met Klanten

OOM Verzekeringen is ermee begonnen ...

 

… en gaat ermee door! Want steeds meer klanten weten OOM Verzekeringen te vinden via chat als zij vragen hebben over hun (toekomstige) verzekering. Arjan van Aalst, marketing- en communicatieadviseur, vertelt erover …

 

Waarom chatten met de klant?
“We voeren vooral verzekeringen voor Nederlanders die naar het buitenland gaan of daar al zijn. Hebben zij een vraag? Dan mogen zij ons natuurlijk bellen. Maar ja, ze hebben vanuit het buitenland wel aardige belkosten. Om dat te veranderen én om onze bereikbaarheid te vergroten wilden we een chatbox op onze site. Het blijkt ook voor veel mensen laagdrempeliger dan de telefoon te pakken.”

Een klant moet natuurlijk na een chatgesprek niet alsnog aan de lijn hangen

Waarom een training?

“Chatten is een snel medium. En een combinatie van gesprekstechnieken en schrijfvaardigheden. Daar hadden wij nog geen kaas van gegeten. Tja, behalve de MSN-generatie onder onze medewerkers. Die wist wel raad met gesprekken op 8 schermen tegelijk. Maar je moet ook afspraken maken over de stijl waarin je schrijft, de toon waarop je schrijft en de tijd waarbinnen je reageert.”

 

“De opzet van de cursus vond ik prettig: op­drachten in tweetallen en het vervolgens be­spreken in de groep. De inhoud van de training was ook prima” Sander Mens, medewerker Klantenservice bij Oom Verzekeringen


Waarom bij Loo van Eck?
“Zij hebben ons vakkundig geadviseerd. En op een heel persoonlijke manier 12 medewerkers (in 2 groepen van 6) opgeleid in 2 dagdelen. Zij oefenden onder andere gesprekstechnieken met behulp van een webtool met chatboxen: 1 deelnemer speelde de klant. Hij gebruikte hiervoor een realistische klantcasus. Een andere deelnemer speelde zichzelf als medewerker. Ze chatten met elkaar op hun eigen laptop. Het chatgesprek werd geprojecteerd op een beamer, zodat de trainer en andere deelnemers mee konden kijken. Inmiddels chatten we alweer zo’n 3 maanden met onze klanten, we zijn benieuwd hoe we het doen. We willen onze medewerkers de tijd geven om hun ervaringen met elkaar te delen aan de hand de chats die zij zelf voerden met klanten. En kijken wat er nog beter kan. Deze aandachtspunten vormen tegelijkertijd de basis voor een nieuw trainingsprogramma van LVE dit najaar.”

 

“Een leuke oefening om simpel te leren schrijven is door de deelnemers een bericht van een klant te laten zien in de chatbox. En hen binnen 10 seconden te laten reageren. Wat zeggen ze en hoe verwoorden ze dat?” Trainer Joyce Luttikholt

Data en kosten

Inschrijven

Inspiratie bij de training Chatten en Whatsappen

Meer weten over chatten? Hier vindt u inspiratie.

We Whatsappen en chatten steeds meer

Het zijn korte en snelle gesprekken. U ziet elkaar niet. U weet dus niet wat de ander non-verbaal uitdrukt. Of wat hij voor u aan het uitzoeken is. Ook heeft u niet veel tijd om na te denken over een antwoord. Een extra uitdaging dus! Want welke vragen stelt u wanneer? Waar moet u allemaal aan denken? Gebruikt u wel of geen emoticons? Wij helpen u op weg met 10 tips. Stuur een e-mail naar loo@loovaneck.nl en vraag deze tips op. Zet in de onderwerpregel: 10 tips over Chatten.

Chatten onpersoonlijk? Juist niet!

Het is in sommige gevallen heel handig om te chatten. Maar hoe voert u een goed chatgesprek? U leest het in dit artikel.

Locatie

Contact

Maatwerk/Incompany

Wilt u deze training organiseren voor meerdere collega’s? Dat kan! Voor een groep medewerkers met eenzelfde opleidingswens organiseren wij graag een interne training. Kort en krachtig en helemaal op maat. Geen enkele training is standaard. Alle combinaties zijn mogelijk.

 

Een advies op maat

Wilt u een advies op maat? Of heeft u vragen? Bel of mail gerust! Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken via (0318) 69 69 00 of via loo@lve.nl.



CONTACTFORMULIER
Sorry, we hebben ook de rood gemarkeerde gegevens van u nodig. Vul ze alstublieft in.
Uw naam: *
  Man Vrouw
Organisatie:
E-mail: *
Telefoonnummer: *
Waar kunnen we
u mee helpen?