Dit zijn onze trainingen.

Kies een training voor uzelf.

Of kies voor maatwerk voor uw organisatie.

Training Commercieel schrijven

De mailing ligt op uw bureau. Mooie folder erbij. Alles ziet er gelikt uit en toch ... twijfelt u. Is dit de tekst die de aandacht trekt? Is dit de tekst die de lezer overtuigt? Is dit de tekst die de lezer aanzet tot actie?

 

Verkoopteksten schrijven is een vak. Of het nu gaat om mailings, folders of advertentieteksten. Het vraagt om een scherpe pen. En om een gedurfde en creatieve benadering. De vaardigheid het anders te zeggen: opvallender, overtuigender. U kunt meer dan u denkt. Ontdek het in onze training Commercieel Schrijven!

Programma training Commercieel schrijven

U leert …

... hoe u uw lezer prikkelt van begin tot eind

  • Zet het koopmotief centraal en niet uw verkoopmotief.
  • De approach: uw lezer leest en blijft lezen.
  • Een aantrekkelijke stijl, zodat uw lezer niet afhaakt.


... hoe u uw lezer overtuigt

  • U laat zien dat u uw lezer heel goed kent en begrijpt.
  • U vertaalt uw productkenmerken naar productvoordelen.
  • U trekt de lezer over de streep met de juiste backing.


... hoe u een heldere structuur neerzet

  • Aandacht, overtuigen, actie: de drieslag die werkt.
  • Kopjes en basisuitspraken sturen de lezer.
  • De lay-out helpt de lezer uw tekst snel te scannen.

 

... hoe u verschillende genres inzet

We besteden aandacht aan:

  • Brochures
  • Webteksten
  • Direct mail
  • Advertenties
  • Offertes
  • Wervende artikelen

Let op: Omdat we veel verschillende tekstsoorten behandelen, is het mogelijk dat er overlap is met andere tekstspecifieke trainingen. 

Resultaat van de training Commercieel schrijven

Na afloop van deze training ...
... heeft u genoeg zelfvertrouwen om een gedurfde tekst te schrijven;
... bezit u de vaardigheden om een tekst professioneel uit te werken;
... gaat de respons op uw acties zeker omhoog.

Doelgroep

Voor iedereen die ...
... regelmatig mailingteksten, advertentieteksten en folderteksten schrijft;
... commerciële teksten beoordeelt: u krijgt de criteria waarop u beoordeelt en stuurt;
... met lef wil leren formuleren en de lezer wil overtuigen, ook als u minder ervaring heeft. 

Didactiek

Het gevecht met de prullenbak
Het gevecht met de prullenbak: dat is waar het elke keer weer op neerkomt. Daarvoor heeft u lef nodig. Lef om te prikkelen! Met voorbeelden ziet u hoe lef vorm krijgt op papier. Uiteraard heeft u tijdens deze training veel gelegenheid om dit zelf uit te proberen. U gaat daarvoor aan de slag met uw eigen teksten. Zo ziet u meteen hoeveel lef u eigenlijk hebt!

+ 40 dagen lang gratis tips!
Na de training krijgt u via onze app nog 40 dagen lang elke dag 1 tip die aansluit bij uw training. Deze tip houdt u bewust van wat u hebt geleerd. Het idee hierachter is dat u door nog 40 dagen lang bezig te zijn met het geleerde, de leerstof nog beter ‘inslijt’ en het effect nog groter wordt!

 

+ E-coaching
Na de training stuurt u een tekst naar de trainer. Hij of zij bekijkt uw tekst en geeft u feedback in een persoonlijk coachingsfilm. Hoe dat werkt, ziet u hier.

  

Download hier de samenvatting van deze training.

Klantervaringen

“Opbouw. Tips. Structuur. Oefening. Wat was het fijn en leerzaam om weer terug te gaan naar de basis van een commerciële tekst. Vooral de balans tussen praktijk en theorie is voor mij een belangrijke reden om deze training heel positief te beoordelen. Ik heb zin om met de opgedane kennis aan de slag te gaan!” Hedi van der Stouwe, marketing- en communicatiemedewerker bij Het Goed Franchise en Management B.V.

“Zoek je een praktische cursus Creatief commercieel schrijven? Dan is de training van Loo van Eck zeker een aanrader! Door eigen materialen te gebruiken, wordt de cursus erg praktisch en pas je de kennis direct toe. De docent is prettig in de omgang en weet de kennis op een boeiende manier over te brengen. Verder zijn de faciliteiten bij Loo van Eck goed. Leuke zaaltjes die een actieve houding stimuleren.” Jos Kelderman, strategisch marketeer bij CROW


“Een motiverende tekst schrijven? Hoe doe je dat? Met een training Commerciële Teksten Schrijven heb je dat snel in de gaten, en ... oefening baart kunst!” Mariet Haverkamp, webredacteur bij Cito Instituut voor Toetsontwikkeling

Data en kosten

Inschrijven

Inspiratie bij de training Commercieel schrijven

Meer weten over commercieel schrijven? Hier vindt u inspiratie.

Gaat u een commerciële tekst schrijven? Volg dan deze tips

We worden continu blootgesteld aan reclames. Bedenk maar eens hoeveel reclames u op een dag tegenkomt. In de krant, op televisie, tussen de post, op de radio, op straat, in tijdschriften, in uw mailbox enzovoort. Dat betekent dat u in deze tijd nóg meer uw best moet doen om echt op te vallen, wil uw potentiële klant úw reclame tenminste registreren. En niet die van de concurrent. Gaat u een commerciële tekst schrijven? Volg dan de tips uit dit artikel

Vraag een gratis infographic aan met alle belangrijke kneepjes van het commerciële schrijversvak

Om uit te printen en boven uw bureau te hangen. Of om op te slaan op uw bureaublad, zodat u kunt spieken tijdens het schrijven van die mailing die wél gaat scoren. Stuur een mail naar: loo@loovaneck.nl. Zet in de onderwerpregel: infographic commercieel schrijven. 

Locatie

Contact

Maatwerk/Incompany

Wilt u deze training organiseren voor meerdere collega’s? Dat kan! Voor een groep medewerkers met eenzelfde opleidingswens organiseren wij graag een interne training. Kort en krachtig en helemaal op maat. Geen enkele training is standaard. Alle combinaties zijn mogelijk.

 

Een advies op maat

Wilt u een advies op maat? Of heeft u vragen? Bel of mail gerust! Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken via (0318) 69 69 00 of via loo@loovaneck.nl.

 

Contactformulier

Wilt u dat wij contact met u opnemen? Laat uw gegevens hieronder achter.



CONTACTFORMULIER
Sorry, we hebben ook de rood gemarkeerde gegevens van u nodig. Vul ze alstublieft in.
Uw naam: *
  Man Vrouw
Organisatie:
E-mail: *
Telefoonnummer: *
Waar kunnen we
u mee helpen?