Dit zijn onze trainingen.

Kies een training voor uzelf.

Of kies voor maatwerk voor uw organisatie.

Training Feedback geven en ontvangen

En nu… ga ik het ècht zeggen! Nu dus. Ja. Nu. Toch? Oh, wacht, nu is niet meer handig.

Feedback geven. Feedback ontvangen. Soms gaat het vanzelf. Maar wat gebeurt er als het lastiger wordt. En wanneer wordt het lastiger? Waarom is het dan lastiger? Waarom zou je het doen? Om je hart te luchten? Welnee, niet alleen. Het heeft ook andere redenen, namelijk om:

 

  • de relatie te verbeteren of;
  • iemand anders iets te leren of;
  • zelf iets te leren.

 

Met uiteindelijk als doel om de samenwerking te verbeteren. De lucht klaren kan daarbij een goed middel zijn. Zonder wrijving geen glans! Deze training gaat niet om kritiek geven of omgaan met kritiek. Ontwikkeling, samenwerken en leren zijn de sleutelwoorden.

Programma training Feedback geven en ontvangen

U leert …

... het hoe & wat over feedback

  • Wat is feedback precies en waarom is het handig, soms zelfs noodzakelijk?
  • De blinde vlek: de samenhang van kwaliteiten en valkuilen.
  • Hoe past u de feedbackregels toe?

 

... hoe u feedback geeft

  • De 4 G’s om feedback te geven.
  • Welke (lichaams)taal zet u in om feedback effectief te maken?
  • Feedback geven in lastige situaties.

 

... hoe u feedback ontvangt

  • De 3 B’s om feedback te ontvangen.
  • Hoe zet u feedback om in concreet ander gedrag?
  • Wat doet u als de ander de feedbackregels schendt?

Resultaat van de training Feedback geven en ontvangen

Na afloop van deze training ...
... weet u hoe u feedback inzet als waardevol instrument;
... heeft u uw communicatieve vaardigheden om feedback te geven en te ontvangen versterkt;
... heeft u het effect van een respectvol feedbackgesprek ervaren.

Doelgroep

Voor iedereen die ...
... feedback wil inzetten voor een betere samenwerking;
… feedback wil geven (in plaats van kritiek), maar niet goed weet hoe;
… feedback wil omzetten in ander gedrag.

Didactiek

Kleine groepen, veilige omgeving
Deze training gaat over uzelf. Niet over wat u kan of wat u doet, maar wie u bent. Tijdens deze training ontvangt u veel feedback die over uzelf gaat. U oefent namelijk met een trainingsacteur en ontdekt zo hoe u uzelf verbetert in feedback geven en ontvangen. We zorgen voor een veilige, kleine groep en een trainer en acteur die de feedbackregels goed in acht nemen. Vooraf geeft u met een intakeformulier uw leerwensen aan en geeft u een casus aan ons door.

 

Download hier de samenvatting van deze training.

Klantervaringen

“Maar jeetje, had dat dan eerder gezegd!?”
Over feedback geven én ontvangen

 

We doen met z’n allen heel wat aannames op een dag. Thuis, bij vrienden, op kantoor. Omdat het gemakkelijk is. Omdat het vanzelf gaat. Of omdat je het overdreven of lastig vindt om bepaalde dingen recht op de man af te vragen of te zeggen. Maar soms doe je verkeerde aan­names, loopt een samenwerking stroef of laat je kansen liggen om een relatie/samenwerking te verbeteren. Daarom …

 

… is het aan te raden om af en toe uw emoties, kritiek en belevingen te delen met anderen

Dus stap over die drempel heen en ervaar wat het u oplevert. Laat emmers niet vollopen, maar maak dingen bespreekbaar. Vermijd geen conflicten, maar focus op een oplossing. Wees niet bang voor reacties, maar wees eerlijk en tactvol. U leert ervan. Verbetert er relaties of samen­werkingen mee. Of u houdt ze goed. En na een paar keer hoeft u geen moed meer te verzamelen.

 

160 medewerkers van een Rabobank verzamelden heel wat lef

Zij volgden onze interactieve presentatie ‘Feedback geven en ontvangen’. Waarom? Om hun samenwerking onderling te verbeteren. We deden 3 praktische oefeningen:

 

1. Feedback geven: wat kan wel en wat kan absoluut niet?

Ze beoordeelden 2 filmpjes: 1 waarin op een nare manier feedback werd gegeven én 1 waarin Gordon Ramsey op een positieve manier feedback geeft aan een blinde vrouw die een taart bakt. Medewerkers reageerden erop en kwamen tot belangrijke inzichten.

 

2. Feedback ontvangen: openstaan voor tips en tops

Een teamleider, een teammanager en een directielid voerden een opdracht uit op het podium voor de jury, bestaande uit 4 medewerkers. De jury gaf feedback, waarbij het creëren van draagvlak essentieel was. Leidinggevenden gaven zo het goede voorbeeld.

 

3. De kracht van feedback: over de streep

We poneerden een aantal stellingen. Degene die zich herkende in de stelling ging over de streep. Later bespraken we wat dit met iemand deed. Zo ontstond echte betrokkenheid omdat het over henzelf ging.


Het resultaat: feedback geven was niet meer vreemd. Bovendien was er veel waardering voor elkaar omdat iedereen er actief mee aan de slag ging.


Vermoedt u dat u ook beter kunt samenwerken en dat feedback daarbij een rol kan spelen?
In een korte workshop, uitgebreide training of 1-op-1-coaching leren we u feedback geven en ontvangen. Meer weten? Bel (0318) 69 69 00.

Data en kosten

Inschrijven

Locatie

Contact

Maatwerk/Incompany

Wilt u deze training organiseren voor meerdere collega’s? Dat kan! Voor een groep medewerkers met eenzelfde opleidingswens organiseren wij graag een interne training. Kort en krachtig en helemaal op maat. Geen enkele training is standaard. Alle combinaties zijn mogelijk.

 

Een advies op maat

Wilt u een advies op maat? Of heeft u vragen? Bel of mail gerust! Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken via (0318) 69 69 00 of via loo@lve.nl.



CONTACTFORMULIER
Sorry, we hebben ook de rood gemarkeerde gegevens van u nodig. Vul ze alstublieft in.
Uw naam: *
  Man Vrouw
Organisatie:
E-mail: *
Telefoonnummer: *
Waar kunnen we
u mee helpen?