Dit zijn onze trainingen.

Kies een training voor uzelf.

Of kies voor maatwerk voor uw organisatie.

Incompanytraining Gemeente geeft helder antwoord

 

Gemeente heeft Antwoord©. De gemeente is hét loket voor de burger voor bijna de gehele overheid. Dan moet dit uw werkelijkheid zijn:


“Bert krijgt een sms: ’Let op, uw paspoort verloopt binnen 30 dagen. Op uw persoonlijke pagina kunt u de aanvraag indienen. Voor vragen bel 14 000.’ Bert schrikt: over vier dagen gaat hij al op vakantie! Op zijn mobiel opent hij zijn persoonlijke internetpagina. Hij klikt op de link naar de pagina waar hij een nieuw paspoort kan aanvragen. ’U kunt uw paspoort drie dagen na de aanvraag afhalen.’ Gelukkig is het nog mogelijk. Bert logt in met zijn DigiD. Hij controleert zijn persoonlijke gegevens en ziet dat ze kloppen. Het enige wat hij nog moet doen, is elektronisch betalen en aangeven waar hij het paspoort wil afhalen. Bert brengt elke dag zijn kinderen naar school in Amstelveen en geeft daarom aan dat hij graag daar zijn paspoort wil afhalen. Hij krijgt direct een bevestiging waarin staat dat hij zijn paspoort over drie dagen kan ophalen. Hij hoeft alleen deze bevestiging en zijn oude paspoort mee te nemen. Hij kan op tijd op vakantie.”

 

Uit: ‘Gemeente heeft Antwoord©: Het Klant Contact Centrum van gemeenten als frontoffice voor de hele overheid’

 

En … hoe ver is uw gemeente?

Wat wij merken, is dat veel gemeenten druk bezig zijn om dergelijke dienstverlening technisch en procesmatig voor elkaar te krijgen. Wat vaak vergeten wordt, is wat ‘Gemeente heeft Antwoord©’ betekent voor de communicatie tussen burger en overheid. En wat dat weer vraagt van de ambtenaren.

 

Het gaat er niet alleen om dat de gemeente het antwoord heeft, maar het gaat er ook om hoe de gemeente dat antwoord geeft! Aan de telefoon, op papier en via de website.

 

Om gemeenten te helpen bij het geven van een helder antwoord, hebben we deze opleiding ontwikkeld.

Programma training Gemeente geeft helder antwoord

U leert …

... uw persoonlijke communicatiestijl

  • Communicatiestijlen: welke stijlen zijn er en hoe herkent u deze?
  • Feedback: hoe geeft en ontvangt u feedback van uw collega’s?
  • Klantgerichtheid: hoe klantgericht bent u eigenlijk?

 

... hoe u helder antwoord geeft aan de telefoon

  • Structuur: hoe houdt u de regie in het gesprek?
  • Taxeren: hoe doorgrondt u razendsnel het probleem van de burger?
  • Emoties: hoe gaat u om met geëmotioneerde burgers?

 

... hoe u helder antwoord geeft op papier of beeldscherm

  • Social media: hoe reageert u op berichten op social media en zet u chatsessies effectief in?
  • Correspondentie: hoe bent u in brieven, e-mails en sms klantgericht?
  • Website: hoe maakt u de website helder en betrouwbaar?

Resultaat van de training Gemeente geeft helder antwoord

Na afloop van deze training ...
… bent u in staat om via diverse kanalen helder te communiceren met de burger;
… kent u de valkuilen en sterke punten van uw eigen communicatiestijl;
… houdt u altijd de regie in het contact met de burger.

Doelgroep

Voor iedereen die …
… werkt op het KCC van gemeenten;

… verantwoordelijk is voor contact met de burger.

 

Download hier de samenvatting van deze training.

Maatwerk/Incompany

Zoekt u een training voor meerdere collega’s? Organiseer een training bij u intern

Wij organiseren graag een interne training voor een groep medewerkers met eenzelfde opleidingswens. Kort en krachtig en helemaal op maat. Geen enkele training is standaard. Alle combinaties zijn mogelijk.

 

Een advies op maat

Wilt u een advies op maat? Of heeft u vragen? Bel of mail gerust! Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken via (0318) 69 69 00 of via loo@lve.nl.



CONTACTFORMULIER
Sorry, we hebben ook de rood gemarkeerde gegevens van u nodig. Vul ze alstublieft in.
Uw naam: *
  Man Vrouw
Organisatie:
E-mail: *
Telefoonnummer: *
Waar kunnen we
u mee helpen?